Blogger Widgets
Hye Peeps! ^^V -Thanks dear FOLLOWERS/BLOGGERS/READERS εїз Whatever you do, FIGHTING !! =P

Friday, August 03, 2012

Kerana Dejavu di Kinabalu ..

Assalamualaikum Readers!


Dengan rasminya drama bersiri Dejavu di Kinabalu sudah pun tamat semalam... Dan dengan jayanya Bazli [Nazim Othman] <--- HOHO my dad Nadzim Othman [quite near :P] haha! Ok, ni bukan citer lawak ye, ni citer sedih. @_@ sedih ke? telah berjaya menjadi jantung Nadira [Tizz Zaqyah]. Ammar [Aqasha] k bye [kesian]. T.T


Tu je la yang tau. Actually tak tengok sangat tapi tengok finale episode. >.<
Siapa yang derma jantung ke-2 tu?






Di akhir cerita tu ada seranggkap kata yang mengesyorkan pendermaan organ badan manusia. When I saw it, there's a feeling which I couldn't tell everyone.


Then dapat tahu yang husband of my sis's best friend made a pledge card Organ Donor. Amazing. Kerana Dejavu di Kinabalu.. Mesti ramai yang tergerak untuk turut serta selepas menonton rancangan ni.


Menderma organ adalah 1 amalan mulia. so why not?
Pemindahan organ adalah satu kaedah rawatan yang tidak disebut secara spesifik di dalam al-Quran mahupun sunnah Rasulullah SAW. Bagaimanapun, pada tahun 1970, Majlis Fatwa Kebangsaan mengharuskan pendermaan organ daripada penderma kadaverik (selepas mati) kepada penderma hidup.

Masalahnya pada orang kita, mereka tidak akan berfikir tentang bab ini jika ahli keluarga mereka tidak terlibat. Sedangkan menderma organ adalah perbuatan yang amat terpuji. :)



Allahumma solli 'ala Sayyidina Muhammad wa 'ala ali Sayyidina Muhammad

Thanks For Reading. Get me your feedback[s] below. :)

2 comments:

THANK YOU KOMEN SINI :]