Blogger Widgets
Hye Peeps! ^^V -Thanks dear FOLLOWERS/BLOGGERS/READERS εїз Whatever you do, FIGHTING !! =P

Wednesday, February 27, 2013

Milo dan Revolusinya

Assalamualaikum readers

Hari ini nak share semuanya tentang MILO since semalam Abah ada cerita pasal milo semasa zaman dulu-II.  =)

Sejarah
Milo ialah jenama untuk sejenis minuman susu yang ditambahkan dengan coklat dan malt. Minuman Milo dinamai sempena nama Milo dari Croton, ahli olahraga Yunani yang terkenal kerana kekuatan legendanya. Milo dicipta pada tahun 1934 selepas amat banyak penyelidikan oleh Thomas Mayne. Pada asalnya, ia dikeluarkan dari sebuah kilang yang terletak di Smithtown, berhampiran dengan Kempsey, New South Wales, Australia.


Milo Advertisement 1957

Sejarah seabad Nestle


KOSMO: HAMPIR setiap rakyat Malaysia yang berusia lebih setengah abad pasti mempunyai kenangan bersama Nestle seawal zaman kanak-kanak mereka. Bermula daripada produk minuman kegemaran ramai Milo yang enak diteguk sejuk sehinggalah kepada semangkuk mi Maggi yang panas dan menyelerakan saat perut sedang berkeroncong.

Sejak pembukaan pejabatnya yang pertama yang dikenali sebagai Anglo Swiss Condensed Milk di Pulau Pinang, jenama yang ‘intim’ dengan golongan berusia hinggalah kepada generasi kanak-kanak itu sebenarnya sudah 100 tahun ‘berjasa’ kepada masyarakat negara ini.




Revolusi



50'an



70'an


100 TAHUN NESTLE

Van Milo

50'an











Sekian :)



Sumber:
http://www.norizwanruslan.com
http://www.kosmo.com.my
http://koleksimilo.blogspot.com
http://phototalk.ahchien.net
semestinya Google
Thanks For Reading. Get me your feedback[s] below. :)

2 comments:

  1. Comelnye van milo....milo yang sedap ialah dari van milo yang datang kat sekolah yang bagi free dalam kertas cawan :D

    ReplyDelete

THANK YOU KOMEN SINI :]