Blogger Widgets
Hye Peeps! ^^V -Thanks dear FOLLOWERS/BLOGGERS/READERS εїз Whatever you do, FIGHTING !! =P

Monday, July 09, 2012

Semuanya takdir.. ;(

Assalamualaikum Reader sekalian..

Di saat debaran menunggu keputusan UPU, ada lagi perkara yang menghantui. Ya Allah.. Tiba-tiba fikiran terganggu. Memang sedih sangat malam ni. Mula-mula message masuk. My old school friend. Terus tergamam. Dikejutkan dengan berita yang sangat sedih. Mengatakan yang bekas cikgu skolah dah kembali ke rahmatullah. Tetiba kakak panggil, bagitau benda yang sama. Cikgu ni pernah ajar subjek Bahasa Melayu dan pernah ajar kakak jugak. Dulu kitorang selalu buat perangai dalam kelas yang mungkin dia tak suka. Memang dia agak garang dan tegas tapi sebenarnya dia merupakan cikgu yang sangat baik hati.

Bukak fb, nampaknya ramai la yang dah tahu dan post pada wall untuk dishare. Ucapan takziah, Al-fatihah, Innalillah, memenuhi ruang-ruang komen.

Dari bekas cikgu: Untuk makluman student dan xstudent smk convent,cikgu Che Sopiah Ibrahim telah meninggal dunia lebih kurang jam 7.35 ptg td di KMC.Semoga roh beliau dicucuri rahmat oleh Allah.Al-fatihah.


Takdir yang menentukan yang arwah cikgu dah pergi selamanya. Semoga ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Al-Fatihah.Kita yang masih bernyawa, hanya mampu berdoa yang terbaik untuk mereka yang sudah tiada. 


Tak disangka tak diduga. Berita pahit rupanya belum berakhir malam ni. Kali ni benar-benar menghayat hati. Satu message di chat masuk. Rakan seperjuangan ketika di PLKN dulu. Dia khabarkan yang kawan baik dia yang merupakan salah seorang sahabatku, sedang koma akibat kemalangan. Sebak. Memang mengemparkan.

Dipetik dari messagedua ari lpas dia ada excident...skang ni dia tngah koma.... Nak mnx tlog doa skit kat kwan baek kta nih...

Terasa sangat sayu. Rasa macam dah kawan lama dan sangat rapat walaupun tak kenal dia sangat. Tak tawu macam mana nak gambarkan betapi luluhnya waktu itu. Lepas tu terus minta tolong updatekan keadaan dia nanti.

Bukak fb dia, macam tak sanggup nak baca post-post dari adik dan kawan-kawan dia. Sebab baru tahu yang kemalangan tu sangat dahsyat. Membabitkan kereta. Air mata tetiba menitis. . .


Keadaan keretanya :'[



Aduh, tak sanggup tengok. Menurut cerita, pelanggaran antara kereta+kereta+kereta.  Tengok kereta pun dah teruk. Dia pulak kritikal. Semoga dia selamat, Ya Allah. 

Antara post dari adik dan sahabat-sahabatnya di fb:

  • kpada smua kwn2 anas,sme2 la bd0a sm0ga dia slmat, 
  • kwn2 mari kte doakan utk adk ****  iaitu **** ...smoga dia cpt sembuh n sht spt biasa...beliau br accident ptg td n keadannye sgt kritikal....
  • Teringat psal ptg smalam .. d'tempat kjadian ... bru balek dari Kuala Krau ... ade 1kmalngan jln raye ... mula nya na tgok tpy ... pkir2 bkn knal pon ... last2 dpt stu pggilan .... rupa2nyer mber ak jgak .. ta sangka ... terok sgt2 ... smpai ak ta knal dye ... muka dye ... ya'allah .. tuhan je la y thu ... stengah jam tgu tuk kuakn mangsa dri kreta ...(saga merah).... skrg dye dkt hospital temerloh ... mata kirinyer , tangan ptah .. kaki terok gk .. bibir dye .. habis . ....*****.... smoga ka slamat ... ksian keluargany... lg2 kak long dye ... smoga mangsa slamat dan shat sprti biasa .... aminn ....
  • let us pray for our friends ****, who was involved in a road accident yesterday.
  • aq doakn ko selamat dari jauh ...
    ****...ko kene kuat....
    insyaAllah...sume kwn2 ko mendoakn ko...
    utk family nye..tabah n cekal oke....



Ada banyak komen dari saksi kejadian (kawannya). 4org yang terlibat. Dia la yang paling teruk. Katanya : skunk niy nyawa dy hanya 50 50 ... dR.ckp ta taw nak wat cm ne .. sb dlman dye smua ptah ..ksian kt dye, smlm kene operation , tos koma , msuk ICU .. ... ya'Allah selamat kn dye ... amin ....
Selamatkanlah sahabatku ini, Ya Allah.. :'(



“Huwalladzi khalaqa al-samawat wa al-ardh fi sittati ayyamin.”
“Dialah yang menciptakan langit dan bumi dalam waktu enam hari.”
(Qs. Hud [11]:7)

Kekuasaan Allah S.W.t tidak terbatas. Tiada satu pun yang keluar dan berada di luar wilayah kekuasaan Allah S.W.T di alam semesta iniApabila Tuhan berkata kun (jadilah) fayakun (maka jadilah). Ingatlah, tatkala kita bergelak-ketawa, ada di luar sana yang sedang bertarung nyawa, menanggung derita, bersedih duka.. Kita tak dapat mengagak sesuatu untuk terjadi. Di mana? Bila? Semua di luar pengetahuan kita. Dimana-mana dan bila-bila saja.


HambaMu hanya mampu berdoa
Inilah takdir.. Harap sangat dia dapat sembuh macam biasa. Doakan.
Dengan izin Allah, dia akan sembuh.

Thanks For Reading. Get me your feedback[s] below. :)

No comments:

Post a Comment

THANK YOU KOMEN SINI :]